วันเสาร์ที่ 18 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2566

Perceptions of Leadership Styles in International Special and General Education Schools in the United Arab Emirates

 Perceptions of Leadership Styles in International Special and General Education Schools in the United Arab Emirates

Jackson, Kaitlin M.

Journal of Global Education and Research, v7 n1 Article 3 p34-49 Mar 2023

Given that school leadership styles are linked to educational outcomes, this study attempted to identify perceived leadership styles of school leaders in two types of schools in the United Arab Emirates (UAE): (a) international special education schools, which serve exclusively students with disabilities and (b) international general education schools, which serve primarily typically developing students. By utilizing primarily quantitative methods with supplementary qualitative analysis, this study also explored the influence of teacher demographic variables on perceptions of leadership styles. Results indicated a difference in perceptions of transformational and transactional leadership by school type based on teacher education level, as well as a difference in perceptions of passive-avoidant leadership by school type based on total years of experience with the school leader. Results also indicated a difference in leadership perceptions based on teacher nationality (consistent with the notions of collectivist and individualist cultures), total years of experience, and total years of experience in the current position. This study contributes to the knowledge base regarding the influence of teacher demographic variables on leadership perceptions while providing practical recommendations for school leaders and researchers, including professional development, school policy development, and conceptualizing culture as an expanded demographic variable of interest.

Descriptors: Foreign Countries, Leadership Styles, Special Schools, Students with Disabilities, International Schools, General Education, Teacher Characteristics, Transformational Leadership, Institutional Characteristics, Cultural Differences, Experience, Individual Characteristics, Principals

University of South Florida M3 Center. 8350 North Tamiami Trail, Sarasota, FL 34243. Tel: 941-359-4563; Fax: 610-500-5092; e-mail: info@jger.us; Web site: https://scholarcommons.usf.edu/jger/


การรับรู้รูปแบบความเป็นผู้นำในโรงเรียนการศึกษาพิเศษและการศึกษาทั่วไประหว่างประเทศในสหรัฐอาหรับเอมิเรตส์

แจ็คสัน, เคทลิน เอ็ม.

Journal of Global Education and Research, v7 n1 Article 3 p34-49 มีนาคม 2023

เนื่องจากรูปแบบความเป็นผู้นำของโรงเรียนมีความเชื่อมโยงกับผลการศึกษา การศึกษานี้จึงพยายามระบุรูปแบบความเป็นผู้นำที่รับรู้ของผู้นำโรงเรียนในโรงเรียนสองประเภทในสหรัฐอาหรับเอมิเรตส์ (UAE) ได้แก่ (ก) โรงเรียนการศึกษาพิเศษนานาชาติที่ให้บริการเฉพาะนักเรียนที่มีความพิการ และ (b) โรงเรียนศึกษาทั่วไปนานาชาติ ซึ่งให้บริการนักเรียนที่พัฒนาโดยทั่วไปเป็นหลัก โดยใช้วิธีการเชิงปริมาณเป็นหลักร่วมกับการวิเคราะห์เชิงคุณภาพเสริม การศึกษานี้ยังสำรวจอิทธิพลของตัวแปรทางประชากรศาสตร์ของครูที่มีต่อการรับรู้รูปแบบความเป็นผู้นำ ผลลัพธ์บ่งชี้ความแตกต่างในการรับรู้เกี่ยวกับภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงและภาวะผู้นำแบบแลกเปลี่ยนตามประเภทโรงเรียนตามระดับการศึกษาของครู เช่นเดียวกับความแตกต่างในการรับรู้ภาวะผู้นำแบบหลีกเลี่ยงไม่โต้ตอบตามประเภทโรงเรียนโดยพิจารณาจากประสบการณ์รวมหลายปีกับผู้นำโรงเรียน ผลลัพธ์ยังบ่งชี้ถึงความแตกต่างในการรับรู้ความเป็นผู้นำโดยพิจารณาจากสัญชาติของครู (สอดคล้องกับแนวคิดของวัฒนธรรมกลุ่มนิยมและลัทธิปัจเจกนิยม) ประสบการณ์ทั้งหมดและประสบการณ์ทั้งหมดในตำแหน่งปัจจุบัน การศึกษานี้สนับสนุนฐานความรู้เกี่ยวกับอิทธิพลของตัวแปรด้านประชากรศาสตร์ของครูที่มีต่อการรับรู้ของผู้นำ ในขณะเดียวกันก็ให้คำแนะนำเชิงปฏิบัติสำหรับผู้นำโรงเรียนและนักวิจัย รวมถึงการพัฒนาวิชาชีพ การพัฒนานโยบายของโรงเรียน

คำอธิบาย: ต่างประเทศ, รูปแบบความเป็นผู้นำ, โรงเรียนพิเศษ, นักเรียนที่มีความพิการ, โรงเรียนนานาชาติ, การศึกษาทั่วไป, คุณลักษณะของครู, ความเป็นผู้นำในการเปลี่ยนแปลง, คุณลักษณะของสถาบัน, ความแตกต่างทางวัฒนธรรม, ประสบการณ์, ลักษณะเฉพาะบุคคล, อาจารย์ใหญ่

ศูนย์ M3 มหาวิทยาลัยเซาท์ฟลอริดา 8350 North Tamiami Trail, Sarasota, FL 34243 โทรศัพท์: 941-359-4563; โทรสาร: 610-500-5092; อีเมล: info@jger.us; เว็บไซต์: https://scholarcommons.usf.edu/jger/

Reference :  
Jackson and Kaitlin, M. (2023)  
Perceptions of Leadership Styles in International Special and General Education Schools in the United Arab Emirates
Journal of Global Education and Research, v7 n1 Article 3(2023) ; p34-49.

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

สรุปนวัตกรรมด้านบริหารการศึกษา (E - Office สำนักงานอิเล็กทรอนิกส์)

  E - Office สำนักงานอิเล็กทรอนิกส์        E-Office หรือสำนักงานอิเล็กทรอนิกส์ ในบางครั้งก็ใช้คำว่า Office Automation หรือสำนักงานอัตโนมัติ...