วันอาทิตย์ที่ 19 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2566

Regional Educational Reform in Thailand: Needs Assessment and Personnel Management 4.0 for the 21st Century

 Moonsarn, Boonchuay; Phoncharoen, Chotniphitphon; Jedaman, Pornchai; Kenaphoom, Sanya Online Submission, International Journal of Sociologies and Anthropologies Science Reviews (IJSASR) v2 n1 p31-42 Jan-Feb 2022


    Personnel management 4.0 was employed as the framework for exploring the educational personnel's perspectives on the regional educational reform in Thailand. This study aims to use the needs assessment and personnel management 4.0 for the 21st-century framework to understand the regional educational reform in Thailand. The mixed-method research methodology was employed in this study. Quantitative was collected by needs assessment through a questionnaire survey with the educational personnel from four regions in Thailand. Qualitative was collected by participatory action learning through brainstorming to the data. Needs assessment showed that the internal and external environment was at a high level and the desired condition was at a very high level. High needs regarding organizational plan leadership and strategic planning, measurement and knowledge management and focusing on organization, respective. Also, the relationship among educational administrators' perspectives on regional educational reform under the personnel management 4.0 framework was statistical significance. Key findings are discussed and their implications are also presented.


การปฏิรูปการศึกษาระดับภูมิภาคในประเทศไทย: การประเมินความต้องการและการบริหารงานบุคคล 4.0 สำหรับศตวรรษที่ 21

  การบริหารงานบุคคล 4.0 ถูกนำมาใช้เป็นกรอบในการสำรวจมุมมองของบุคลากรทางการศึกษาต่อการปฏิรูปการศึกษาในระดับภูมิภาคของประเทศไทย การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อใช้การประเมินความต้องการจำเป็นและการบริหารบุคลากร 4.0 สำหรับกรอบศตวรรษที่ 21 เพื่อทำความเข้าใจการปฏิรูปการศึกษาระดับภูมิภาคในประเทศไทย การวิจัยครั้งนี้ใช้วิธีการวิจัยแบบผสมผสาน เก็บข้อมูลเชิงปริมาณโดยการประเมินความต้องการจำเป็นผ่านแบบสอบถามกับบุคลากรทางการศึกษาจาก 4 ภูมิภาคในประเทศไทย เชิงคุณภาพรวบรวมโดยการเรียนรู้เชิงปฏิบัติการแบบมีส่วนร่วมผ่านการระดมความคิดสู่ข้อมูล การประเมินความต้องการ พบว่า สภาพแวดล้อมภายในและภายนอกอยู่ในระดับมาก และ สภาวะที่ต้องการอยู่ในระดับมาก ความต้องการสูงเกี่ยวกับความเป็นผู้นำในแผนองค์กรและการวางแผนเชิงกลยุทธ์ การวัดผลและการจัดการความรู้ และการมุ่งเน้นไปที่องค์กรตามลำดับ นอกจากนี้ ความสัมพันธ์ระหว่างมุมมองของผู้บริหารการศึกษาต่อการปฏิรูปการศึกษาในภูมิภาคภายใต้กรอบการบริหารงานบุคคล 4.0 มีนัยสำคัญทางสถิติ การค้นพบที่สำคัญจะถูกกล่าวถึงและนำเสนอความหมายของพวกเขาด้วย


Reference :
Moonsarn, Boonchuay; Phoncharoen, Chotniphitphon; Jedaman, Pornchai and Kenaphoom, Sanya (2022) Regional Educational Reform in Thailand: Needs Assessment and Personnel Management 4.0 for the 21st Century. Online Submission, International Journal of Sociologies and Anthropologies Science Reviews (IJSASR), v2 n1 (2022); p31-42.

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

สรุปนวัตกรรมด้านบริหารการศึกษา (E - Office สำนักงานอิเล็กทรอนิกส์)

  E - Office สำนักงานอิเล็กทรอนิกส์        E-Office หรือสำนักงานอิเล็กทรอนิกส์ ในบางครั้งก็ใช้คำว่า Office Automation หรือสำนักงานอัตโนมัติ...